سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلطان آباد قره باغ
صفحه نخست        عناوین مطالب         
سلطان آباد قره باغ گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

آب سلطان آباد حدود 15 سال پیش از چاهی که در خود روستا حفر شده بود تهیه می شد که بسیار غیربهداشتی و شور و نامرغوب بود و آزمایشگاهها و بهداشت نیز این مورد را تایید می کردند. با پیگیریهای شوراهای وقت و خودیاری مردمی چاههای آبی در روستای کفری جهت   آبرسانی به روستای سلطان آباد حفر شد. ولی با مرور زمان حدود 8روستای دیگر، از این چاه ها که به مجموعه آبرسانی امام خمینی نامگذاری شد آبرسانی شدند و این امر یکی از دلایل کمبود آب در سلطان آباد که آخر خط این مجموعه آبرسانی واقع شد می باشد.

از دیگر دلایل کمبود آب در سلطان آباد شبکه غیر استاندارد و فرسوده آبرسانی در درون روستا می باشد. لازم به ذکر است این شبکه جهت 750خانوار طراحی شده بود ولی به دلیل جمعیت رو به رشد سلطان آباد بخاطر در حاشیه شهر شیراز قرار گرفتن، هم اکنون چندین هزار مشترک دارد.

متاسفانه مشکل آب چندین سال است علیرغم مکاتبات و پیگیریها و استشهادیه های فراوان مردم حل نشده بلکه رنگ بحران به خود گرفته است به گونه ای که زمستان 92 نیز کمبود آب در این روستا، به جیره بندی منتهی شده بود و در قسمتهایی از سلطان آباد با تانکر آبرسانی انجام می شد! با گرم شدن هوا و مخصوصا شروع ماه مبارک رمضان، کمبود و قطعی آب به اندازه ای به مردم فشار وارد کرد که روز شنبه 14تیرماه در استانداری تجمع کردند و خواستار پیگیری مسئولین شدند.

مردم با پلاکاردهایی با مضامین بحران آب در سلطان آباد، آب مایه حیات، توقف حیات در سلطان آباد، یا حسین (ع) تشنه لب، العطش و ... اعتراض خود به کمبود آب را مطرح کردند.

با این اقدام مردم، جلسه ای فوق العاده در استانداری تشکیل شد و مصوباتی انجام شد. مقرر شد طی دو هفته مصوبات اجرا شود و تا حل مشکل، چندین تانکر آب به مردم روستا آبرسانی کند.

بحران آب در سلطان آباد






          
چهارشنبه 93 تیر 18 :: 12:9 عصر

پیوندها

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 11
  • کل بازدیدها: 48512