سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلطان آباد قره باغ
صفحه نخست        عناوین مطالب         
سلطان آباد قره باغ گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

پیرو اعتراض کمبود آب مردم سلطان آباد، جناب دکتر دارا کیانی، مدیر کل بازرسی و حقوقی استان فارس، صبح روز پنجشنبه 19/4/93، از روستای سلطان آباد بازدید کرده و برای نمونه به چند منزل و مغازه مراجعه کرده و شخصا شاهد قطعی و کمبود آب روستا شدند. مردم زیادی نیز با مشاهده ایشان جمع شده و مشکل کم آبی را مجدد مطرح نموده و خواستار آبرسانی از شبکه آب شهری شدند. دکتر کیانی، پس از پیمایشی در روستا و همچنین بازدید از قسمتهایی که از آبفا شهری آبرسانی می شدند و کمبود آب نداشتند قول پیگیری مشکل و اتصال به آبفا شهری را دادند.

 بازدید دکتر کیانی از وضعیت آب سلطان آباد

حضور مردم جهت اعتراض به بی آبی

اعتراضات مردمی به بی آبی






          
شنبه 93 تیر 21 :: 10:41 صبح

آب سلطان آباد حدود 15 سال پیش از چاهی که در خود روستا حفر شده بود تهیه می شد که بسیار غیربهداشتی و شور و نامرغوب بود و آزمایشگاهها و بهداشت نیز این مورد را تایید می کردند. با پیگیریهای شوراهای وقت و خودیاری مردمی چاههای آبی در روستای کفری جهت   آبرسانی به روستای سلطان آباد حفر شد. ولی با مرور زمان حدود 8روستای دیگر، از این چاه ها که به مجموعه آبرسانی امام خمینی نامگذاری شد آبرسانی شدند و این امر یکی از دلایل کمبود آب در سلطان آباد که آخر خط این مجموعه آبرسانی واقع شد می باشد.

از دیگر دلایل کمبود آب در سلطان آباد شبکه غیر استاندارد و فرسوده آبرسانی در درون روستا می باشد. لازم به ذکر است این شبکه جهت 750خانوار طراحی شده بود ولی به دلیل جمعیت رو به رشد سلطان آباد بخاطر در حاشیه شهر شیراز قرار گرفتن، هم اکنون چندین هزار مشترک دارد.

متاسفانه مشکل آب چندین سال است علیرغم مکاتبات و پیگیریها و استشهادیه های فراوان مردم حل نشده بلکه رنگ بحران به خود گرفته است به گونه ای که زمستان 92 نیز کمبود آب در این روستا، به جیره بندی منتهی شده بود و در قسمتهایی از سلطان آباد با تانکر آبرسانی انجام می شد! با گرم شدن هوا و مخصوصا شروع ماه مبارک رمضان، کمبود و قطعی آب به اندازه ای به مردم فشار وارد کرد که روز شنبه 14تیرماه در استانداری تجمع کردند و خواستار پیگیری مسئولین شدند.

مردم با پلاکاردهایی با مضامین بحران آب در سلطان آباد، آب مایه حیات، توقف حیات در سلطان آباد، یا حسین (ع) تشنه لب، العطش و ... اعتراض خود به کمبود آب را مطرح کردند.

با این اقدام مردم، جلسه ای فوق العاده در استانداری تشکیل شد و مصوباتی انجام شد. مقرر شد طی دو هفته مصوبات اجرا شود و تا حل مشکل، چندین تانکر آب به مردم روستا آبرسانی کند.

بحران آب در سلطان آباد






          
چهارشنبه 93 تیر 18 :: 12:9 عصر

بازدید جناب پاک فطرت از سلطان آباد

 

  

  عصر پنجشنبه مورخ 18اردیبهشت 1393 جناب آقای پاک فطرت شهردار محترم شیراز بعد از حضور در دفتر شورای سلطان آباد و صحبت با دهیار و شورای سلطان آباد در رابطه با سلطان آباد و اجرای طرح جزء محدوده شهر شیراز قرار رفتن سلطان آباد، بازدیدی از سلطان آباد به عمل آورده و سپس در حسینیه شهدای روستا  حضور به هم خواهد رساند و بعد از نماز مغرب و عشاء جلسه ای مردمی با اهالی سلطان آباد خواهند داشت.






          
پنج شنبه 93 اردیبهشت 18 :: 7:28 عصر

با عرض معذرت از دوستان بابت اینکه مدتی است فرصت نکرده بودم وبلاگ سلطان آباد را به روز کنم. هجوم کارها به حدی است که اصلا مجالی برای این کار باقی نمی گذارد. اگر شرکت محترم آسیاتک و مرکز محترم مخابرات جرسقان با شورا همکاری نموده تا مشکلات اینترنتی سلطان آباد حل شود و بتوانم ADSL دفتر شورا را وصل نمایم روزهایی که در دفتر شورا حضور دارم وبلاگ سلطان آباد را به روز نموده و مردم عزیزم را در جریان کارهای انجام شده و در دست انجام اعضای شورا قرار خواهم داد. با تشکر پیشاپیش از همکاری آقای اوجی در آسیاتک و آقایان طباطبایی و رنجبر در مرکز مخابرات جرسقان.






          
یکشنبه 92 دی 1 :: 2:58 عصر
1   2   >   
پیوندها

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 48308