سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلطان آباد قره باغ
صفحه نخست        عناوین مطالب         
سلطان آباد قره باغ گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

یکی از دوستان مطالبی در مورد امنیت سلطان آباد گفت که لازم دیدم نکاتی رو در مورد سلطان آباد ذکر کنم.

اول اینکه همین طور که شهرک صنعتی که  حدود 3کیلومتر از سلطان آباد فاصله دارد را با نام شهرک صنعتی سلطان آباد می شناسند بعضا اتفاقاتی که در بیابان های نزدیک سلطان آباد اتفاق می افتاد نیز در جراید با نام سلطان آباد می آوردند و متاسفانه همین نکته دید بعضی افراد که نسبت به سلطان آباد شناخت نداشتند نسبت به اسم سلطان آباد بد شده بود.

تا چند سال پیش سلطان آباد،‌حدود 800خانوار داشت. ولی با سرعت جمعیت این محل زیاد شد. این ازدیاد جمعیت که بخاطر ارزانی زمین و خانه های این روستا نسبت به شیراز و نزدیکی آن به شیراز است مشکلاتی از جمله ناامنی را برای این روستا بوجود آورده است. محله قدیمی سلطان آباد از جمله امن ترین مکان های این روستا می باشد و این خود گواهی بر این نکته است که هجوم افراد غریبه ناامنی را در این محل زیاد کرده است. البته تاسیس یک پاسگاه در ابتدای ورودی سلطان آباد جلوی خیلی از مشکلات و ناامنی ها را گرفته است. ولی مساله ناامنی چیزی خاص سلطان آباد نیست. متاسفانه دزدی مشکلی است که این روزها در همه نقاط شهر و استان و کشور به چشم می خورد.






          
یکشنبه 92 خرداد 12 :: 5:4 عصر

سلطان آباد،‌ مرکز دهستان قره باغ،‌ چسبیده به شیراز و در جنوب آن قرار دارد.‌ پشت پایگاه هوایی و نزدیک شهرک صنعتی بزرگ شیراز واقع شده است و از همین روست که شهرک صنعتی را با نام شهرک صنعتی سلطان آباد می شناسند.

این روستا که قدمتی به قدمت شیراز دارد یه روستای موقوفی است که مرحوم خلیلی زمینهای آن را وقف کرده و اکثر زمینهای آن وقف خلیلی و زیر نظر اوقاف است و تقریباً 1800خانوار دارد.

این روستا که تا چندین سال پیش فقط از نعمت برق برخوردار بود و آبی که جهت آشامیدن مناسب نبود، الحمد لله، با تلاش مسئولین و مردم، هم اکنون دارای امکاناتی از جمله آب آشامیدنی خوب، تلفن با کد شیراز، گازکشی منازل می باشد؛ از دیگر امکانات این محل: مرکز بهداشت،‌ خط واحد، چندین نانوایی و‌‌ بقالی و عطاری و قنادی و بنگاه و فروشگاه مصالح ساختمانی و بهداشتی و داروخانه و... می باشد.






          
یکشنبه 92 خرداد 12 :: 4:21 عصر

این عکس مربوط به حدود 40 سال پیش می باشد.

عکسی قدیمی از یک خانواده سلطان آبادی

 






          
یکشنبه 92 خرداد 12 :: 2:58 عصر

1-دیروز را گذاشته اند تا بدانی امروز چقدر زود تمام می شود.

2-همچون ببری درنده باش، اما از کنار آهویی بی پناه به آرامی گذر کن.

3-به دوست خود دروغ بگو، اگر آن را افشا نکرد می توانی حقیقت را بعدا به او بگویی.

4-گذشت و سخاوت را از درخت بیاموز، که حتی بر سر هیزم شکن نیز سایه می افکند!

5-اگرقبل از هر کاری انگشت خود را آهسته به پیشانی خود بزنید، مجبور نخواهید شد در پایان کار با مشت محکم بر فرق خود بکوبید.(افلاطون)

6-انسان مانند رودخانه است، هرچه عمیق ترشود، آرام ترمی گردد.

7-به جای لعنت بر تاریکی یک شمع روشن کن.

8-مردبزرگ کسی است که در سینه خود قلبی کودکانه داشته باشد!

9-دوست خوب مانند نهالی است که درکوهستان بروید، به مجرد اینکه ریشه اش درعمق کوه دوید، دیگر طوفان های سخت و بادهای تند، قادر به کندن آن نخواهند بود.

10-چنانچه ندانی به سوی کدام بندر می روی، هر بادی که بوزد باد موافق است.






          
یکشنبه 92 خرداد 12 :: 2:54 عصر

اهالی روستای سلطان آباد با کاندیدا شدن 21نفر با مدرک تحصیلی دکترا و فوق لیسانس و لیسانس جهت انتخابات شورای اسلامی حماسه ای عظیم آفریده و موجب شگفتی مسئولین شدند. نکته جالب توجه این است که 4نفر از این کاندیداها ‌زن هستند.

پیرو پیام رهبری در روز اول فروردین که امسال را سال حماسه سیاسی نام نهادند مردم ولایت مدار سلطان آباد به این پیام رهبر لبیک گفته و با حضور خود در ثبت نام کاندیدای شوراها حماسه ای سیاسی آفریدند.

از دیگر حماسه های مردم این روستا این است که پس از ثبت نام کاندیدا ها و حتی قبل از تایید صلاحیت ها هر هفته،‌ 2جلسه در حسینیه های این روستا، یکی بین خود کاندیداها و دیگر بین مردم و کاندیداها تشکیل می دهند و کاندیداها با معرفی خود و طرح های خود با مردم صحبت می کنند.

هفته پیش جلسه ی پرسش و پاسخی بین مردم و کاندیداها برگزار شد که مردم سوالات خود را به صورت مکتوب تحویل دبیر جلسه داده و پس از قرائت سوال توسط دبیر جلسه یک یک کاندیداها پاسخ خود را ارائه می کردند.

قرار است جلسه ی این هفته، تریبون آزاد با حضور صدا و سیمای استان باشد. که از کلیه علاقه مندان جهت شرکت در این جلسه دعوت به عمل می آید.

ان شاء‌ الله این روستا در روز 24خرداد با حضور شورآفرین پای صندوق رای حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.






          
یکشنبه 92 خرداد 12 :: 7:13 صبح

پیوندها

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 7
  • کل بازدیدها: 48517